https://ugyfelmagnes.hu

Mitől jó egy PR vagy marketing film vagy egy reklámfilm?

Az első dolog, amit tisztázni kell mindenek előtt az, hogy a kettő teljesen más dolog.

Teljesen más célra használsz egy marketing filmet és egy PR filmet. A legtöbb ember a legtöbb esetben teljesen összekeveri, és emiatt nem fog úgy konvertálni, nem fog olyan eredményeket hozni, melyet szeretnének az ebbe fektető tulajdonosok és valójában csak pénzkidobás lesz belőle.

Vegyük ezeket szét és értsük meg ezeket külön-külön. A PR-nak és a marketingnek egy teljesen különálló dolgoknak kell lenni, mind az akciók, mind pedig a stratégiák szempontjából. Erről már írtunk egy másik cikkünkben, ahol ezt részletesebben kivesézzük.

Amikor PR filmről beszélünk, akkor azt szeretnénk elérni, hogy a néző nagyon szimpatikusnak és megbízhatónak találjon bennünket és ennek az legyen az eredménye, hogy amikor felbukkanunk egy hirdetésben mi a konkurenciánk mellett, akkor a PR által kiépített bizalom hatására egyértelműen minket válasszon nem pedig a konkurens céget!

Ennélfogva ezeknek a PR filmeknek van 3 alapszabálya:

  1. Konkrét a célcsoportra vonatkozó szimpatizáns elemeket kell, hogy tartalmazzon a PR film

Ez legfőképpen azt jelenti, hogy amikor megtervezed a filmedet figyelj arra, hogy a célcsoportodnak legyél reális, ne pedig a konkurenciádnak, barátaidnak vagy valami hasonló nem a célcsoportodra vonatkozó csoportnak. Ehhez természetesen tudnod kell, hogy ki a célcsoportod. Ezzel kapcsolatban lesz egy külön blogcikk melyet, ha elkészül akkor itt fogsz tudni elérni.

  1. A PR filmedben szerepelnie kell véleményformálónak

Ez azt jelenti, hogy az emberek sokkal nagyobb eséllyel fognak Nálad vásárolni és Benned bízni amikor egy számukra hiteles ember vagy véleményformáló elmondja és a nevét adja a Te neved mellé felvállalva a cégedet és annak minden részét.

  1. Legyen küldetésed amivel azonosulni tudnak

Ez az egyik legfontosabb dolog a PR szempontjából. Meg kell, hogy fogalmazz egy tényleges küldetést, ami hajt minden nap. Ami miatt csinálod az egész vállalkozást és ami mellé tudnak csatlakozni az emberek. Ez azért fontos, mert az emberek szeretnek egy jó ügy mögé állni. Ha ez a küldetés egyezik az ő céljukkal is akkor nagyon szimpatikus tudsz lenni a szemükben. Az Apple vagy a PayPal vagy a Tesla is nagyon pontosan meghatározott küldetéssel rendelkezik, ami mögé tudnak állni az emberek.

Amikor mi kapunk például egy felkérést, hogy készítsünk el egy PR filmet az ügyfelünknek akkor a elsőként a fenti 3 szempontot vizsgáljuk meg.

BÓNUSZ TIPP:

Amikor az Ügyfélmágnes csapata elkészít egy PR filmet vagy reklámfilmet akkor a forgatás előtt a forgatókönyvet leteszteljük a célcsoporton, hogy az valóban azt a hatást fogja-e nyújtani, amit szeretnénk elérni. Aztán jöhet a gyártásvezetés és az előkészületi munkálatok. És csak ezek után megy ki a stábunk és forgatjuk le a filmet.

Ha szeretnél reklámfilmet készíttetni vagy készíteni akkor keress fel minket az alábbi linken és kérj tőlünk árajánlatot a kapcsolatfelvételi űrlapunkon.

További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.

Csoport linkje

Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!

Koós Máté

www.ugyfelmagnes.hu

mate@ugyfelmagnes.hu