https://ugyfelmagnes.hu
Ugrás a tartalomhozTalálkoztál már azzal a bosszantó jelenséggel, hogy ugyanaz a hirdetés, ami pár héttel vagy hónappal ezelőtt hozta a várt eredményeket, most kevesebb eredményt hoz és ezt még drágán is teszi? Ha igen, akkor nem vagy egyedül ezzel a problémával.
Ez a jelenség sok cégnél és hirdetőnél előfordul azonban van erre kézzelfogható, objektív magyarázat.
A Facebook akarna lehúzni?
Gondolj abba bele, hogy a Facebook főként a hirdetésekből szerzi a profitját. Nem érdeke kiszúrni a hirdetőkkel, mert egy idő után senki sem fog hirdetni a Facebook-on vagy az Instagramon. Tehát nem mondható az el, hogy csak lehúzás miatt megemeli a hirdetési költségeket, csak azért, hogy többet kérhessen el kevesebb eredményért.
Több oka is van tehát annak, hogy a hirdetési költséged több lett.
Ehhez meg kell érteni a Facebook algoritmusát, illetve a Facebook működését is. Az első fontos kulcselem, ami okozza ezt a költségemelkedési jelenséget az, hogy a Facebook licitstratégia szerint priorizálja a hirdetéseket. Ez azt jelenti, hogy addig a pontig, amíg az adott szolgáltatással vagy termékkel amit hirdetsz egyedül vagy a Facebook hirdetési piacán, addig nem fog emelkedni a költség, hanem az optimalizált költségkeretnek megfelelően fogja hozni a várt eredményeket a hirdetés. Feltételezve azt, hogy a hirdetés valóban megfelelően be van állítva és nem csak kint van hagyva a parlagon. Mellékesen itt meg kell említenem, hogy 32 db beállítási lehetőség van a hirdetéskezelőben amit be kell állíts ahhoz, hogy a hirdetéseid profitálók legyenek. Ebből 3-at megosztottam ebben a cikkünkben. Továbbá a 32 db beállítási módot Te is megtanulhatod a Facebook marketing online képzésünkön.
Visszatérve a licitstratégia miatt történhet az, hogy a hirdetési költséged felmegy az egekbe. Ugyanis a konkurenciád is ráhirdet ugyanolyan típusú hirdetéssel és akkor már a Facebook-nak meg kell osztania köztetek a megjelenést és a forgalmat. Éppen ezért, amikor már több résztvevő is van aki hasonló hirdetéseket tesz fel a Social Media felületekre, akkor mindenkinek arányosan emelkedni fog a hirdetési költsége. Ez nem egy pozitív jelenség, viszont ki lehet belőle lábalni. Meg van annak a módja, hogy hogyan törj ki ebből a licitstratégia költségnövelő spirálból. Ezzel egy külön szekció foglalkozik a Facebook marketing online képzésünkön. Továbbá, ha Te is megtanulod, hogy mit tehetsz, hogy kikerülj a konkurenciád által generált dráguló hirdetési körből, akkor Te is részesülhetsz a képzéshez tartozó személyes Social Media szaktanácsadásunkban és konzultálhatsz marketing szakértőnkkel.
BÓNUSZ TIPP:
Ha látod a statisztikákból, hogy a jelenleg futó hirdetésed kezd rosszabb eredményeket hozni akkor javasoljuk, hogy cseréld le a kreatív tartalmát a hirdetésednek, mivel sokszor előfordul, hogy az emberek többsége akiknek a Facebook napról napra megjeleníti a hirdetésedet megszokás és már nem hívogató számukra az, hogy kattintsanak.
Várunk Téged is az online képzésünkön, ahol megtanulod, hogy hogyan legyenek a hirdetéseid költséghatékonyak és eredményesek, hogy azok vásárlást eredményezzenek.
További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.
Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!
Koós Máté
© Memorable Picture Media Production Ltd. – Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | Süti szabályzat
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |