https://ugyfelmagnes.hu

Miért növekedtek meg a hirdetési költségeid a Facebook-on, Instagramon?

Találkoztál már azzal a bosszantó jelenséggel, hogy ugyanaz a hirdetés, ami pár héttel vagy hónappal ezelőtt hozta a várt eredményeket, most kevesebb eredményt hoz és ezt még drágán is teszi? Ha igen, akkor nem vagy egyedül ezzel a problémával.

Ez a jelenség sok cégnél és hirdetőnél előfordul azonban van erre kézzelfogható, objektív magyarázat.

A Facebook akarna lehúzni?

Gondolj abba bele, hogy a Facebook főként a hirdetésekből szerzi a profitját. Nem érdeke kiszúrni a hirdetőkkel, mert egy idő után senki sem fog hirdetni a Facebook-on vagy az Instagramon. Tehát nem mondható az el, hogy csak lehúzás miatt megemeli a hirdetési költségeket, csak azért, hogy többet kérhessen el kevesebb eredményért.

Több oka is van tehát annak, hogy a hirdetési költséged több lett.

Ehhez meg kell érteni a Facebook algoritmusát, illetve a Facebook működését is. Az első fontos kulcselem, ami okozza ezt a költségemelkedési jelenséget az, hogy a Facebook licitstratégia szerint priorizálja a hirdetéseket. Ez azt jelenti, hogy addig a pontig, amíg az adott szolgáltatással vagy termékkel amit hirdetsz egyedül vagy a Facebook hirdetési piacán, addig nem fog emelkedni a költség, hanem az optimalizált költségkeretnek megfelelően fogja hozni a várt eredményeket a hirdetés. Feltételezve azt, hogy a hirdetés valóban megfelelően be van állítva és nem csak kint van hagyva a parlagon. Mellékesen itt meg kell említenem, hogy 32 db beállítási lehetőség van a hirdetéskezelőben amit be kell állíts ahhoz, hogy a hirdetéseid profitálók legyenek. Ebből 3-at megosztottam ebben a cikkünkben. Továbbá a 32 db beállítási módot Te is megtanulhatod a Facebook marketing online képzésünkön.

Visszatérve a licitstratégia miatt történhet az, hogy a hirdetési költséged felmegy az egekbe. Ugyanis a konkurenciád is ráhirdet ugyanolyan típusú hirdetéssel és akkor már a Facebook-nak meg kell osztania köztetek a megjelenést és a forgalmat. Éppen ezért, amikor már több résztvevő is van aki hasonló hirdetéseket tesz fel a Social Media felületekre, akkor mindenkinek arányosan emelkedni fog a hirdetési költsége. Ez nem egy pozitív jelenség, viszont ki lehet belőle lábalni. Meg van annak a módja, hogy hogyan törj ki ebből a licitstratégia költségnövelő spirálból. Ezzel egy külön szekció foglalkozik a Facebook marketing online képzésünkön. Továbbá, ha Te is megtanulod, hogy mit tehetsz, hogy kikerülj a konkurenciád által generált dráguló hirdetési körből, akkor Te is részesülhetsz a képzéshez tartozó személyes Social Media szaktanácsadásunkban és konzultálhatsz marketing szakértőnkkel.

BÓNUSZ TIPP:

Ha látod a statisztikákból, hogy a jelenleg futó hirdetésed kezd rosszabb eredményeket hozni akkor javasoljuk, hogy cseréld le a kreatív tartalmát a hirdetésednek, mivel sokszor előfordul, hogy az emberek többsége akiknek a Facebook napról napra megjeleníti a hirdetésedet megszokás és már nem hívogató számukra az, hogy kattintsanak.

Várunk Téged is az online képzésünkön, ahol megtanulod, hogy hogyan legyenek a hirdetéseid költséghatékonyak és eredményesek, hogy azok vásárlást eredményezzenek.

További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.

Csoport linkje

Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!

Koós Máté

www.ugyfelmagnes.hu

mate@ugyfelmagnes.hu