https://ugyfelmagnes.hu
Ugrás a tartalomhozHa egy mondatban szeretnénk válaszolni erre a kérdésre, akkor ez így hangozna:
A branding az, ami összefogja és menedzseli a PR-t, marketinget és az értékesítést. Mielőtt ebbe belemennénk nagyon fontos leszögezni egy arányosítást. Ha a következő arányok nem érvényesülnek, akkor nem lesz annyira sikeres az online megjelenésed, mint amilyen lehetne.
Ez pedig a következő: 80% PR, 15% marketing és 5% értékesítés.
A legdurvább az, hogy ez tényleg ennyire egyszerű. Ennek persze vannak pontosan meghatározható lépései, amiket fontos szemügyre vennünk.
Ezt bemutatom egy konkrét példán keresztül, ami jól érzékelteti, hogy mennyire el lehet szúrni, hogy ha nincs jelen branding.
Az Hummer-t gyártó cég gondol egyet és azt mondja, hogy legyen egy reklámkampányuk a Balaton környékén.
Hogyan gondolkodik a PR szakember?
Hát úgy, hogy megpróbálja a legszimpatikusabbnak feltűntetni a Hummer-t és a céget. Ezért azt találja ki, hogy szervez egy Hummer balatoni fesztivált és odahív híres fellépőket, akik a nevüket adják a Hummer-hez. Ezen a rendezvényen egy koncert is lesz este, aminek van egy 1000 Ft-os értékű belépőjegye. Ezek után a PR szakember úgy gondolkodik, hogy annak érdekében, hogy még inkább a szimpátiát növeljük az emberekben és az odalátogatókban, ezért a jegyekből befolyó bevételt nyilvánosan felajánlja a cég egy jótékonysági szervezetnek.
Tehát azt láttuk, hogy nagyon arra ment, hogy a céget és a márkát helyezze és pozícionálja egy nagyon szimpatikus pozícióba.
Ezzel szemben a marketinges mit tenne egy ilyen kampány tekintetében?
A marketinges kibérelne egy nagy területet a Balaton mellett és kivitetne 30 db Hummer autót. Felsorakoztatná őket és az odalátogatók beülhetnének. Aztán csinálnak olyan programot ott, hogy kivinne egy BMW terepjárót, meg egy Audi terepjárót és megversenyeztetné őket a Hummer terepjáróval. Természetesen úgy, hogy egyértelműen a Hummer győzzön. Ezzel is a felmerülő problémát növelve, hogy „ha saras, esős úton akarsz közlekedni, akkor csak a Hummer lesz az ami kihoz onnan Téged”. Tehát ebből is már látszik, hogy mennyire nagyon különbözik a PR és a marketing határai.
Na de mit csinálna az értékesítő?
Hát, őt a pénz, illetve az eladott autók statisztikája érdekli. Ennélfogva ő a tesztvezetésen megadott telefonszámokat és a belépőjegyet vásárlók kontakjait hívogatná éjjel-nappal, hogy valamennyijüknek el tudjon adni Hummert. És ha a PR és a marketing különválaszthatóan jól működött, akkor ez meglehetősen könnyű feladat lesz az értékesítőnek.
Van tehát ez a nagyon fontos szabály 80% PR, 15% marketing és 5% értékesítés.
Ez a következő dolgokra vonatkozik:
Tehát a legtöbbet a PR-al kell foglalkozni. Ha nagyon jó a PR-od, akkor egyszerűen és gördülékenyen fog menni a marketing, ami reális lesz a célözönségednek. Ha pedig ez a kettő meg van, nagyon egyszerű lesz az értékesítőd dolga. Nyilvánvalóan tudni kell meghatározni is professzionálisan és pontosan a célközönséget. Ezzel kapcsolatban már írtunk egy hasznos cikket amit itt tudsz elolvasni!
Például az Ügyfélmágnesben az összes ügyfelünk online jelenlétét ezeknek az arányonak megfelelően alakítjuk ki. A mentorprogramjainkon megtanulhatod, hogy mi ennek a 3 összetevőnek a legfontosabb tényezői és, hogyan tudod őket a gyakorlatba átültetni.
Ha elakadtál az online marketingben vagy nem vagy elégedett azzal, hogy hány ügyfeled van, akkor vedd igénybe az online marketing audit szolgáltatásunkat, ahol nagyon pontosan megnézzük az online marketing rendszeredet, konkurencia kutatást végzünk és nagyon pontosan meghatározzuk Neked, hogy mit kellene tegyél ahhoz, hogy sok ügyfeled legyen és a fent említett trió alkalmazva legyen a Te branded esetében is.
Ha kérdésed merülne fel, akkor keress fel bátran a mate@ugyfelmagnes.hu e-mail címen vagy a Social Media platformokon egyikén.
További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.
Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!
Koós Máté
© Memorable Picture Media Production Ltd. – Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | Süti szabályzat
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |