A Facebook ingyenes és az is marad...vagy mégsem?

November 7-től a Facebook Magyarországon is elindította a fizetős verzióját.

A Facebook, az a közösségi tér, ahol eddig mindenki ingyen élvezhette a kapcsolatok szövedékét, most úgy döntött, hogy egy kis csavart visz a történetbe. És ez nekünk, vállalkozóknak, igazán érdekes lehetőségeket is rejt!

A tények: 2023. november 7-től a Facebook és Instagram minden felhasználójának felajánlja a lehetőséget, hogy közel 10 euróért cserébe reklámmentesen használja a META platformjait.

Csak hogy pontosak legyünk az előfizetés havi díja 10 euró, de csak akkor, ha a szolgáltatás böngészős verziójában fizetünk elő, ha ezt az Android vagy az iOS alkalmazásboltján keresztül letöltött applikációban tesszük meg, akkor már havi 13 eurót (4990 forint) kell kicsengetni érte – a Mark Zuckerberg cége ugyanis ebben az esetben a felhasználókra hárítja az appáruházak 30 százalékos, kikerülhetetlen „adóját”.

Az új Facebook: Fizetni vagy nem fizetni?

Gondoltad volna, hogy egyszer döntenünk kell majd, hogy fizetünk-e a Facebook használatáért, vagy továbbra is elviseljük a hirdetések kavalkádját? Nem, nem egy új sorozat epizódjáról beszélünk, hanem a valóságról! A választás a mi kezünkben van, de mi van, ha ügyfeleink elkezdenek „szabadulójegyet” váltani a reklámoktól? Itt az idő, hogy újra átgondoljuk a hirdetési stratégiánkat és a kapcsolatépítési taktikánkat. Szerencsére a META platformjai nem az egyetlen marketingfelület, amelyet használhatunk.

Online marketing változások

Tedd fel a kérdést: A vállalkozásod készen áll a változásra?

A változás gyorsan közeleg, és a vállalkozásodnak szüksége van egy sziklaszilárd tervre. Nehéz megjósolni, hogy hányan fognak előfizetni a reklámmentes élményre, de egy biztos: a tartalomgyártás és a közönséggel való őszinte kapcsolatépítés sosem megy ki a divatból.

Sok vállalkozás választotta korábban a fizetős Facebook hirdetések lehetőségét és az előrejelzések szerint ezt még hosszú hónapokig zavartalanul tehetjük meg, azonban a Facebook hirdetések gyors eredményeivel ellentétben a tartalomstratégiát ki kell építeni, és itt nem egyik napról a másikra történnek a dolgok. Fontos, hogy tudatos kommunikációba kezdj már most, hogy a blogcikkjeid és a posztjaid elérjék a célközönséged és mire a legtöbb vásárlód átáll a fizetős rendszerre te készen állj!

Egy új hajnal a tartalomgyártásban

Tudod mi az, ami még mindig ingyenes és hatékony? 

Pontosan: egy jó sztori, egy megosztott élmény vagy egy oktató videó, ami közvetlenül szól az emberek szívéhez. A tartalom nem csak szuper, de a legjobb barátod is lehet a márkád építésében, és ami a legfontosabb: az emberek imádni fogják, hogy valódi értéket kapnak tőled.

Lehet, hogy nem olyan kényelmes mint egy Facebook hirdetés indítása, és tudjuk rengeteg munkával jár, azonban azt tudjuk, hogy az újítás nem befolyásolja a hivatalos Facebook oldalakon vagy akár a saját profilodon megjelenő tartalmak elérését. Tény, hogy sokkal több és jobb minőségű tartalomra lesz szükséged, amivel valóban eléred a célközönségedet, azonban ez jelentheti a kiutat. 

Merj különbözni: A sokszínűség győzelme

Ne feledd, a Facebook univerzum nem az egyetlen. Fedezz fel új birodalmakat, mint a TikTok, LinkedIn vagy a Google és YouTube hirdetések, ahol új közönségek várnak rád, és ahol a videók ereje még erősebbé válhat.

A videók nem csak felhívják az emberek figyelmét, de meg is maradnak az emlékezetükben. 2020 volt az igazi vízválasztópont a tartalmak világában, hiszen innentől kezdve a videós tartalmak költséghatékonyabban értek el nagyobb közönséget. Itt az ideje elgondolkodni rajta, hogy neked és a cégednek megfelelő-e a videós megjelenése, és ha nem, akkor bizony lépni kell, mielőtt a konkurencia teszi meg. 

Ha pedig a többi platformról beszélünk, akkor azt kell hogy mondjam, hogy a magyar vállalkozók, még mindig nem használnák ki megfelelően a bennük rejlő potenciált. Ha egy értékes tartalmat csupán egy platformon jelenítesz meg, akkor pazarlod az erőforrásaid. Képzeld csak el hány embert érsz el, ha van egy ütős videód, amit felhasználsz a Facebookon, és képzeld el azt, amikor ugyanazt a videót megjeleníted a Facebookon, az Instán, a YouTube shortson, a Tiktokon, a LinkedInen és a Pinteresten is. Nem beszélve arról, hogy a Google hirdetések által eljuttathatod ugyanazt a videót azok számára is, akik közvetlenül arra a problémára keresik a választ, amire te adod meg a megoldást.

Tartalommarketing

Merj különbözni: A sokszínűség győzelme

A saját történeted elmesélése által nem csak a vállalkozásodat, hanem saját márkádat is építed. Az ügyfelek szeretnek arcokat látni a nevek mögött, és ha megosztod velük a szenvedélyedet, az lojalitást és kötődést épít.

A következő lépés: Mutasd meg, ki vagy valójában!

Összefoglalva, a Facebook hirdetések világa változik, de ne aggódj! Ha olyan tartalmat készítesz, ami értéket és érzelmeket közvetít, már félig nyert ügyed van. Ha pedig készen állsz arra, hogy a saját sztoridat mondd el, mi itt vagyunk, hogy segítsünk. Készen állsz a változásra? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot, és építsünk együtt egy ragyogóbb jövőt a vállalkozásod számára a digitális égbolton!

Szívesen segítünk kidolgozni a személybeszabott tervedet!

Ha pedig már tudod hogy mire van szükséged, csak keress fel minket és csapjunk a lovak közé!


További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.

Csoport linkje

Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!

Juhász Anna

Marketing Stratéga

www.ugyfelmagnes.hu

anna@ugyfelmagnes.hu