Mennyibe is kerül egy termék vagy szolgáltatás bevezetése online marketing szempontok szerint?
Több magyar vállalkozónál megfigyeltük az évek során, hogy türelmetlenek az eredmények tekintetében.
Azonnal akarják az eredményeket a lehető legnagyobb nagyságrendben.
Ezzel a szándékkal nincs is baj addig, amíg látjuk, hogy mekkora erőfeszítésre van szükség egy eredmény eléréséhez.
Az nyilvánvaló, ha van egy új céged, vagy terméked, akkor szükséged van egy pontos stratégiára, ahol fel van mérve, hogyan kommunikálj a közönségednek, vagy éppen, hogy mennyit hajlandóak fizetni neked, és tartalmazni a kell, hogy milyen csatornákon milyen kommunikációval fogod őket megtalálni.
De ez még csak a 0. lépés! Enélkül e se indulj!

Rengeteg pénz vagy okos online marketing megoldások
De mégis mennyibe kerül egy új termék bevezetése a piacra?
Valószínüleg nem erre a válaszra számítasz, de vagy sok pénzre, vagy sok munkára, de leginkább mindkettőre szükséged lesz.
Balogh Levente a Szentkirályi Magyarország Kft. elnöke szerint például 100 Millió forint szinte semmi, ha a marketingről beszélünk.
Persze, ha most kezdesz bele egy új vállalkozásba nem elvárt, hogy legyen 100 Milliód, hogy elindulj, de igenis számítanod kell rá, hogy ez egy befektetés, és kell hozzá némi alaptőke, hogy elkezdd és hogy az első időszak nem arról fog szólni, hogy kiveszed az összes hozamot, hanem meg kell tanulnod “vállalkozóul” gondolkodni.
Meg kell tanulnod a marketing alapjait és kell tudj gondolkodni a “babelmélet” alapján. (Azaz oda fektetsz be pénzt, de oda ténylegesen visszaforgatod, ahol jövőbeni bevételre számíthatsz)
Pontosan mennyibe fog kerülni a marketing, ha teljesen új termék bevezetéséről van szó?
A válasz arra, hogy mennyiben is kerül a marketing, attól is függ, hogy mennyire telített a piac, amin dolgozol.
Ha sok a versenytársad, akkor mivel többen versenyeznek ugyanazért a vásárlóközönségért, ezért több pénzre lesz szükséged.
Azonban nem egyenesen arányos a terméked különlegessége és a befektetni való pénz.
Minél különlegesebb a szolgáltatásod vagy a terméked annál inkább újdonság lesz az emberek számára, ilyenkor arra is kell gondolj, hogy az újdonságokkal mindig óvatosabbak az emberek, tehát itt az edukáció és az ismertté tétel lesz az, amire több energiát és pénzt kell szánj.
Egy másik indikátor, ami meghatározza a marketinget büdzsjét – és jegyzem meg a teljes vállalkozásod sikerét, – hogy a termékedre/ szolgáltatásodra mennyire van szüksége az embereknek. Nyilvánvaló, hogy alapvető élelmiszerekre mindig is szüksége lesz az embereknek, míg a luxus cikkek hátrébb sorolódnak a prioritási skálán.

A jó hír az hogy az online marketing eszközök segítségével, ha jól és ügyesen használod őket, akkor jelentős költségeket tudsz megspórolni, azonban van olyan brand, aminek építésénél elengedhetetlen egy országos Médiakampány, TV-s, Rádiós, vagy plakát hirdetések, amiket költségei magasra rúghatnak.
A lényeg, hogy ha vállalkozást indítasz számolj azzal, hogy a marketingedre költened kell azért, hogy az folyamatosan növekedjen.
Egy amerikai tanulmány szerint a bevételeid minimum 13% kellene marketingre és PR-ra fordítanod. Azaz ha a havi bevételeid 1.000.000Ft, akkor ez minimum 130.000Ft, ha pedig 100.000.000Ft, akkor minimum 13.000.000Ft.
Ez a szám természetesen csak az alapvető irányt mutatja meg, azonban ha szeretnéd tudni hogy mire számíts, akkor érdemes kidolgozni egy teljes marketing stratégiát, amiből lehet kalkulálni, hogy milyen marketingköltséggel kell számolj a saját vállalkozásodnál.
Jelenkezz és segítünk kidolgozni a személybeszabott tervedet!
További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.
Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!
Juhász Anna