Ebben a blogcikkben választ kapsz arra, hogy milyen módjai vannak annak, hogy meghatározd a célközönségedet!
Ügyfélmonitorozás
Ez annyit jelent az online marketing területén, hogy nagyon pontosan nézed, hogy milyen fajta és tulajdonságú emberek a Te legjobban fizető vásárlóid. Ez annyit jelent, hogy megnézed, hogy aki vásárolt már tőled, azok milyen platformokról érkeztek, milyen korosztályba vagy nem-be tartoznak, illetve alapvetően, hogy mi az, ami közös bennük.
Nagy segítségedre lehet a weboldaladon beállítható Google Kit elnevezésű Google wordpress plugin, ami nagyon pontosan monitorozza a weboldaladra látogatókat vagy a weboldaladdal kapcsolatos kereséseket.

Konkurenciakutatással
Na de mit tegyél, hogy ha teljesen új a vállalkozásod és még nincs kit monitorozni. Ez leginkább azt jelenti, ha induló vállalkozásod van és még nincsenek ügyfeleid, akkor érdemes megnézned a konkurens cégeket, akik ebben a szférában vannak jelen, ahol Te. Ezt nagyon egyszerűen képzeld és ne gondold túl. Egyszerűen rákeresel a Social Media platformokon a konkurens cégekre és megnézed, hogy milyen típusú személyek követik az oldalukat.
A Facebook azt is megteheted, hogy felmész a konkurens cégnek a Facebook oldalára, rákattintasz az oldal átláthatósága menüpontra aztán a Hirdetéstár megnyitása menüpontra és már láthatod is, hogy milyen fajta hirdetéseket futtat jelenleg az adott oldalon. Ebből még természetesen nem derül ki teljesen konkrétan a célközönség, de sokkal közelebb kerülsz a meghatározásához!
Ideális képpel
Ezen leginkább azt értem, hogy a leginkább úgy fogod tudni meghatározni, hogy ki a célközönséged, hogy megfigyeled, pontosan milyen problémára ad a terméked vagy szolgáltatásod megoldást és ebből adódóan kik azok a személyek, akik a leginkább küzdenek ezzel a problémával, amire Te tudod a megoldást. Ennél a pontnál tényleg az a legjobb, ha nagyon a helyébe képzeled magadat annak az embernek, akit Te szeretnél megszólítani és leírod nagyon pontos tulajdonságokat is felsorolva, hogy hogyan néz ki a Te ideális vásárlód.

BÓNUSZTIPP:
Ne ess abba a hibába, hogy csak és kizárólag egyetlenegy célközönséget határozol meg. Ugyanis lehet, hogy termékenként vagy szolgáltatásonként teljesen más a célközönséged. Továbbá az is lehet, hogy a Facebookon és az Instagramon is teljesen más és más típusú személyek lesznek az érdeklődőek.
Például, amikor egy mentorlátunkkal elkezdjük a munkát, akkor mind a 3 fent említett módszert együttesen alkalmazzuk. Nagyon precízen minden egyes szolgáltatásra vagy termékre meghatározzuk a célközönségét az ügyfelünknek és utána annak értelmében alakítjuk ki az online jelenlétét és kommunikációját.
További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.
Csoport linkje
Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!
Koós Máté