https://ugyfelmagnes.hu
Ugrás a tartalomhozEz annyit jelent az online marketing területén, hogy nagyon pontosan nézed, hogy milyen fajta és tulajdonságú emberek a Te legjobban fizető vásárlóid. Ez annyit jelent, hogy megnézed, hogy aki vásárolt már tőled, azok milyen platformokról érkeztek, milyen korosztályba vagy nem-be tartoznak, illetve alapvetően, hogy mi az, ami közös bennük.
Nagy segítségedre lehet a weboldaladon beállítható Google Kit elnevezésű Google wordpress plugin, ami nagyon pontosan monitorozza a weboldaladra látogatókat vagy a weboldaladdal kapcsolatos kereséseket.
Na de mit tegyél, hogy ha teljesen új a vállalkozásod és még nincs kit monitorozni. Ez leginkább azt jelenti, ha induló vállalkozásod van és még nincsenek ügyfeleid, akkor érdemes megnézned a konkurens cégeket, akik ebben a szférában vannak jelen, ahol Te. Ezt nagyon egyszerűen képzeld és ne gondold túl. Egyszerűen rákeresel a Social Media platformokon a konkurens cégekre és megnézed, hogy milyen típusú személyek követik az oldalukat.
A Facebook azt is megteheted, hogy felmész a konkurens cégnek a Facebook oldalára, rákattintasz az oldal átláthatósága menüpontra aztán a Hirdetéstár megnyitása menüpontra és már láthatod is, hogy milyen fajta hirdetéseket futtat jelenleg az adott oldalon. Ebből még természetesen nem derül ki teljesen konkrétan a célközönség, de sokkal közelebb kerülsz a meghatározásához!
Ezen leginkább azt értem, hogy a leginkább úgy fogod tudni meghatározni, hogy ki a célközönséged, hogy megfigyeled, pontosan milyen problémára ad a terméked vagy szolgáltatásod megoldást és ebből adódóan kik azok a személyek, akik a leginkább küzdenek ezzel a problémával, amire Te tudod a megoldást. Ennél a pontnál tényleg az a legjobb, ha nagyon a helyébe képzeled magadat annak az embernek, akit Te szeretnél megszólítani és leírod nagyon pontos tulajdonságokat is felsorolva, hogy hogyan néz ki a Te ideális vásárlód.
Ne ess abba a hibába, hogy csak és kizárólag egyetlenegy célközönséget határozol meg. Ugyanis lehet, hogy termékenként vagy szolgáltatásonként teljesen más a célközönséged. Továbbá az is lehet, hogy a Facebookon és az Instagramon is teljesen más és más típusú személyek lesznek az érdeklődőek.
Például, amikor egy mentorlátunkkal elkezdjük a munkát, akkor mind a 3 fent említett módszert együttesen alkalmazzuk. Nagyon precízen minden egyes szolgáltatásra vagy termékre meghatározzuk a célközönségét az ügyfelünknek és utána annak értelmében alakítjuk ki az online jelenlétét és kommunikációját.
További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz, ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.
Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!
Koós Máté
© Memorable Picture Media Production Ltd. – Minden jog fenntartva! | Adatvédelmi tájékoztató | Süti szabályzat
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |