https://ugyfelmagnes.hu

Mit posztolj Facebookra vagy Instagramra?

Az örökös kérdés, hogy mit posztolj!

Az egyik legnagyobb problémája az embereknek, ha Social Media-ról beszélünk, hogy oké-oké tudom, hogy kell tartalom és megjelenés, de mit posztoljak. Mi az, ami tényleg leköti az emberek figyelmét, aztán pedig még vásárlás is legyen belőle. Mert minek posztolnék, ha nem azért, hogy aztán ügyfelem legyen a posztot olvasó.

A nagy kérdésre való válasz előtt azonban tisztázásul.

Mindennek az alapja a felmérés. Sosem, semelyik ügyfelünkkel sem csináltunk még olyat, és nem is fogunk, hogy odamegyünk és csak elkezdünk sablon tartalmakat gyártani neki, amitől már mindenkinek elege van. Ezért felmérést kell, hogy készíts az ügyfeleid vagy potenciális ügyfeleid körében arról, hogy mik a problémáik vagy vágyaik.

Van 3 szempont, amit be kell tartanod a posztolással kapcsolatban.

  1. PR, marketing, értékesítés aránya

Kell, hogy legyen elegendő mennyiségű PR poszt, aztán marketing poszt és utána értékesítési poszt. Ennek az aránya a következő 80% PR, 15% marketing és 5% értékesítés. Amikor például a Facebookra posztolsz a friss felmérési adatok alapján, akkor jelensz meg sok embernek, és akkor lesz organikusan növekedő jelenléted, hogy ha napi minimum 3-at posztolsz.

PR poszt ötletek, ha céges márkát építesz:

  • PR poszt az, hogy ha kiposztolsz egy új együttműködést.
  • PR poszt, hogy ha beköltözöl az új irodádba és megmutatod azt.
  • Az is egy jó poszt lehet, hogy ha betekintést adsz a céges életetekbe. Ezt a legjobb úgy megtenni, hogy nem szólsz a munkatársaidnak (azért érdemes rendet tenni a videó előtt).
  • Az egyik legsikeresebb posztok azok, ahol az egyik elégedett ügyfeled elmondja a véleményét a szolgáltatásodról vagy a cégedről. Ezt érdemes megtenni úgy, hogy videóban mondja el.

PR poszt ötletek, ha személyes márkát építesz:

Ha személyes márkát építesz akkor magad irányába kell, hogy bizalmat építs tehát posztolj arról, hogy már reggel munkában vagy. Az emberek szimpatizálnak az egészségtudatos dolgokkal, tehát PR posztnak tökéletesek azok a posztok is, hogy beszeded a napi vitaminjaidat vagy valami hasonló.

Tökéletes lehet itt is, hogy ha egy új együttműködést posztolsz, főleg akkor, hogy ha egy híresebb személyről van szó.

  1. Az összes posztodban pozícionáld magad

Attól függetlenül, hogy PR, marketing vagy értékesítés célzatú posztot teszel ki a felületedre minden esetben használd valamelyik brand elemedet, ami Rád illetve a márkádra jellemző.

Ilyen brand elemek lehetnek a színeid, egy céges logóval ellátott poló vagy sapka, bármi ami a brandedre jellemző.

Ha videót készítesz akkor fontos, hogy a videóban helyezz el vízjelet is a lógóddal vagy a brand neveddel. Minél több kommunikációt kapnak a brandeddel kapcsolatban annál inkább leszel reális amikor eladsz ezeknek a személyeknek.

  1. Nem mindegy, hogy hova posztolsz

Erről már egy másik cikkben írtunk, hogy melyik Social Média platform mire való, de most megosztok itt pár eszközt ezzel kapcsolatban.

  • Facebook – marketing és értékesítés
  • Instagram – PR és marketing
  • Pinterest – csak PR
  • Linkedin – csak PR
  • WhatsUp – marketing
  • Google+ – PR

Ne keverd tehát össze a csatornákat!

További tartalmakért és hasznos online megjelenési tanácsokért csatlakozz a Facebook csoportunkhoz ahol továbbá találkozhatsz vállalkozókkal, marketingesekkel és tulajdonosokkal.

Csoport linkje

 

Írj bátran, ha elakadtál vagy ha segítség kell!

Máté

www.ugyfelmagnes.hu

mate@ugyfelmagnes.hu